Stallet

Donna har fått på sig sadel för första gången. Brydde sig inte ett dugg.
Neija gick i form hela passet, underbar var hon!
Jag red Neija i ca. 40-50 min idag. Jag måste verkligen fått upp henne i god kondition tills på tisdag, så vi inte är trötta efter 10 min på träningen för Rebecka. Men det tror jag vi fixar eftersom hon inte gick som en snigel idag trots ett jobbigt pass!
Jag gjorde egentligen inget speciellt med henne idag, tyckte bara att hon skulle skärpa till sig & inte gå som en snigel! Men bara tanken av att hon inte skulle göra det, räckte för henne, haha. Hon gick äntligen inte som en snigel idag. Jag skrittade i 20 min ungefär, bara för att få henne fin, avslappnad & inte så spänd på ena kortsidan. Det gick dock bättre varje gång vi kom förbi, men något var det där som hon inte tyckte om iaf. Efter ca. 30 min kommer en från stallet in, med sin häst. Neija fortsatte koncentera sig på mig, så jag hoppas den grejen med att inte koncentera sig på annat är över nu. I början kunde hon verkligen inte jobba med någon annan, men jag visste att vi möts ändå av detta på en framridning på en tävling. Så jag har jobbat med det. Men åter till saken, efter 2 min skritt av denna person börjar hon trava.. Ska väl inte säga för mycket, men tycker det är lite väl för lite skritt. Jaja...
Men Neija jobbade på bra fortfarande, synd att jag fick håll idag när jag red efter världens största pizza, haha. Annars hade nog passet varit ännu mer super, därav all skritt (a) Men i slutet kunde jag galoppera ganska många varv på volten, utan att få håll. Och idag gjorde ponnyn mig en belöning för allt jobb med hennes galopp tror jag, hon gick i FORM.
Kan bara säga er, om ni bor i Östergötland & tävlar mycket, se upp, för sommaren 2012 & hela 2013 (om jorden inte går under vill säga) så kommer vi ut på tävlingsbanorna! AKTA ER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }