Sammanfattade veckor!

Halojj!
Har faktiskt inte tänkt så mycket på denna blogg (förlåt Josse) förens nu.
Har slitit mycket med att hinna uppdatera min egen (som jag absolut inte lyckats så bra som jag velat med) nu under praktiken.
Tänkte i alla fall sammanfatta dessa 3 veckor, lite om mina tankar och vad jag gjort osv, för er som vill läsa om hur det är att agera "hästskötare" :)
Nu vet jag ju inte riktigt vad jag ska kalla det jag jobbat med haha, men det liknar väl en hästskötarroll ganska så mycket. Under dessa tre veckor har jag främst gjort i ordning hästar för ridning varje dag.
7 hästar är det som ska ridas: Baronesse, Romedio, Sweet Wind, Etivia, Liberty, Cameron & Robinson. Väldigt olika hästar i humör.
Baronesse har tidigare startat i 1.50-klasser med Johanna på ryggen, nu är hon dock inte i tävlingsform längre och ska antagligen säljas (om jag inte minns fel). Sen har vi Robinson och Cameron, 4 & 5 år gamla tror jag det var. Båda är i trotsåldern och står och småstegrar när man ska göra i ordning dom. Sen har vi Sweet Wind och Romedio (kallar honom Romeo) som är dölugna och hur keliga som helst. Sweet Wind kan jag stå och kela med i timtal, en såndär riktigt mysig häst som lägger huvudet på axeln när man kliar henne, ska även startas i EM i år. Etivia och Liberty är så sjukt snygga hästar, men båda är mer i luften än marken hehe.

Hur som helst så är alla hästarna underbara, hur dom än är i humöret, för dom är så charmiga! Men nu kom jag av mig lite. Har även fått följa med "hem" till Malin Baryard när det har varit träningsdags. Johanna tränar ju för Pether Markne så jag har varit med dit också. Måste säga att det har varit riktigt roligt, träffade många jag sett upp till bra länge. Fredrik Spetz, Malin Baryard, Pether Markne, Kristina Warg, alla på ett ställe! Måste säga att det har varit den bästa praktiken jag haft någonsin. Har lärt mig riktigt mycket nytt, men även finslipat allt det gamla. En till posetiv sak är ju att jag kunde rida Jack under jobbtid, eftersom han står i det stallet.

Men det har inte bara varit frid och fröjd. Min kropp har blivit riktigt påverkad av det hårda jobbet. Har ju alltid haft problem med kroppen men problemen har verkligen kommit fram nu när jag ansträngt mig så mycket. Men det är ingenting jämfört med hur roligt jag haft. Är riktigt glad att jag fick ha min praktik där! :)

Så nu är ju snart praktiken slut tyvärr, men jag får avsluta den på ett grymt sätt! Är ledig på Fredag då Johanna är borta under hela dagen. Istället ska jag följa med som hästskötare på en hopptävling i Lidköping på Söndag. Blir hämtad runt 3-4 på morgonen/natten någon gång, sedan bär det av! Det ska bli hur kul som helst verkligen, och jag ska försöka ta MÅNGA bilder under dagen.
Där har ni fått en liten sammanfattning av mina veckor :)


Etivia, ska med på Söndag.


Baronesse


Cameron


Liberty


Robinson


Sweet Wind


Romeo, ska också med i helgen. Startas 1.30om allt går som det ska :)


Hemmaträning med Liberty, Första gången hon hoppade bana tror jag


Från samma tillfälle.

Bilder från träningen för Pether Markne kommer någon gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }