Ni kanske inte vet ..

Ni kanske inte vet att Neija har ett sår på höger bakben? Hon har antagligen rullat in i tråden, för tråden var av på ett ställe samma dag som vi märkte såret på henne. Hon rullade in i staketet som 1-åring tror jag det var, hon har ärr på höger framben efter det, under kotan. Kan ta kort på det när jag får hem min kamera ;) Sedan har hon rullat in i tråden ca. 4 ggr här hemma, under ett halvår, haha. Hur många gånger ska hon göra det i hela sitt liv? :O Hoppas bara hon inte skadar sig när hon håller på. Men iaf, såret vill inte riktigt läka. Veterinär har vart ute, inget hål in så dte kan sitta något där inne, så det såg fint ut. Vi fick antibiotika (haha höll på och skriva adrenalin xD) ifall hon skulle bli sämre. Hon är svullen då och då, men aldrig feber .. Vi har lindat om henne för att hålla det rent, men nu i 3 dagar har hon fått gå utan, imorse hade hon bara 37.5 och det är vanligt på henne, hon var lite lite tjock, men absolut inte svullen sa mamma. Det är därför jag inte kan blogga så mycket om Neija just nu, då jag kanske bara rider då och då, går mest på banan med henne. Men jag ska försöka travjobba henne lite snart, hon måste ju komma igång också, det blir ju bara svullet om hon inte rör sig. Sålänge hon inte är halt eller lustig allmänt så kan jag rida henne. Vi får se, ska nog longera imorgon, så jag ser henne röra sig ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }