Hovis!

Hovis var här idag, till både Neija & Donna.
-
Vi tog in hästarna, mamma och jag. Ställde Donna i en innebox (hon har egentligen utebox) och hon fick typ damp xD Jag går runt o tar kort, mamma fixar hö och jag försöker hitta rätt inställning på kameran hur man ska ha det i stallet, vilket jag sen hittade :D Då tog jag ännu mer kort, tog kort på Donnas öga, och den, bilden alltså, vart jättefin :D Rätt som det är kliver Donna i vattenhinken som står i boxen full med vatten, och hon blir skiträdd, så hon gillar inte vattenhinkar längre .. HAHA .. Sen kom mormor & ja, inget speciellt hände xDFörutom att kamerans batteri tog slut, och det var inte så lyckat för vi skulle ta kort när Donna verkades och skicka till gamla ägaren, men det gick ju bra, eller inte .. Efter ett tag kom hovis (Hampus) och det gick bra med Neija, tog av skorna och satte dit snösulor den här gången också. Dock är det något som gör att hon är så rädd om sina bakben, hon liksom .. frambenen går ju bättre än bakbenen, det är inge problem bak, men hon är väldigt rädd om sina ben .. Så Hampus trixade lite för att hon skulle stå still. Slutade med att mamma fick stå och hålla en höpåse i nyllet på henne för att hon skulle kunna äta samtidigt. Jag mockade också, och såg inte allt, men det lilla jag såg var att hon var lite rädd om sina bakben (det är hon tom om man bara ska kratsa).
-
Sen gick jag & fyllde på Neijas vattenhink, nästan överfull. Lämnar vattenkannan, går mot boxen och då kliver hon i hinken, precis likadant som Donna? Ja, dumma i huvudet på riktigt, de borde fan va släkt eller något xD Så fyllde iaf på igen, och tror inte hon har gjort likadant igen :D Fast Neija blev iaf inte rädd, det vart Donna kan jag lova! Jaja, Donna gick också bra förresten! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }