Hästar som jag provred :)

Hade tänkt och skriva om några hästar som jag provred innan Neija :) Neija var den sista vi provred ..
-
Vi åkte först till Vetlanda, jag provred 3 ponnyer. Medaljong, Marijon & Mejla.
-
Medaljong var en sjukt mysig häst, så om jag inte hade haft Neija, hade jag köpt hnm. Han hade bläs och 3 (?) vita kotor. Han hade fint steg, för dressyr. Men älskade också att hoppa. Mamma tyckte inte vi passade, men jag blev kär ♥
-
Marijon var också en sjukt söt häst, men lite mer framåt och inte lika mysig. Det var honom jag fastnade för på sidan som vi kollade på. Men han var inte riktigt lika fin i verkligheten. Men han tyckte att det var så sjuuukt kul att hoppa, haha :D Honom & Medaljong var rätt så jämnlika :)
-
Mejla, ett sto. Vi hade inte tänkt att prova henne, för hon kostade 75.000 men hade utbilding för LA i både hoppning & dressyr. Det var mest för att jag skulle få prova henne, hoppa lite som jag inte gjort på länge och så :) Hoppade 70 med henne, och jääävlar vad den kunde hoppa! Hon sköt mig ur sadeln som bara den. Hon var helbrun, mörk :)
-
Sen åkte vi till Visingsö. Jag blev sjukt besviken på hur de behandlade sina hästar där, tyvärr. De slog sina hästar om de inte gjorde rätt, slog till varenda häst minsta lilla & tja, behöver nog inte säga mer, jag tror ni fattar.
-
Rinna är den enda jag kommer ihåg namnet på. Men jag provred 3 till, har bild på en av de, har dock ingen bild på Rinna. De tyckte jag skulle rida varje häst med spö, men jag tog INTE EMOT ETT ENDA SPÖ! Jag ville kunna rida utan spö, vilket gick super, men de tyckte såklart att man bara kan piska till hästarna. Typ så som alla killar som inte kan ngt om hästar tycker, nej, Visingsö var inget för mig. Men 2 av hästarna var superhärliga :) Rinna löshoppade vi, och hon hoppade över staketet precis över oss, det låg på ca. 1.10 och hon hade aldrig hoppat förut, jao. Hon kunde iaf hoppa och vi fick flytta oss snabbt som attan, där hade man ingen koll på vad de gjorde, det kan jag lova!
-TIDSINSTÄLLT-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }