Busigt (a'

Jag är lite busig, så även jag ställer in några tidsinställda inlägg för kvällen.
Kommer ha fullt upp med plugg tills sent inatt skulle jag tro, har en hel del att göra.
Jag har matte, engelska, naturbruk, häst, svenska och musik att göra, så om någon av er har lust att
hjälpa till så får ni gärna göra det!
I matten är det just nu ekvationslösning som gäller, till exempel: Johan, Nina och Agneta ska dela på ett stipendium på 18.260kr. Johan ska ha dubbelt så mycket som Nina, Agneta ska ha lika mycket som Nina. Hur mycket får var och en? Ur detta ska jag då få fram en ekvation, som jag sen ska lösa...
Har prov på Måndag, usch!
En till uppgift ur boken: Angelika och Evelina springer stafett. Båda sträckorna är lika långa. Angelikas tid är 5 sekunder längre än Evelinas. Tillsammans springer de på 1 minut och 27 sekunder. På vilken tid sprang Angelika sin sträcka?
Förstår ni? För det gör inte jag kan jag lova...
Ekvationer som 17x + 8 = 13x + 16 är mycket enklare...
Så nu har ni en inblick i hur just detta mattekapitel funkar, som sagt, förstår ni detta, säg gärna till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }