Hästlista!

Uppdatering om ridpasset i Söndags kommer i nästa vecka, då får jag bilderna! :)
Sålänge får ni en hästlista, IGEN, från min sida...
Din häst/favorithäst
Namn: Jack/Borka af Sten
Färg: Brun/Skimmel
Ras: Korsningsponny/Connemara-halvblodskorsning
Ålder: 14/9 (födda -98 och -03)
Bästa minne med?
Borka: En riktigt, riktigt lång uteritt jag och min vän Hanna red ut, hon lånade en häst vid namn Tuff och jag på Borka. Vi var borta i timtal, badade med hästarna och bara njöt <3
Jack: Första gången jag släppte honom i ridhuset, redan då såg han mig som sin ledare, han kom när jag ropade, sprang när jag sprang osv.
Sämsta minne med?
Borka: Allra sista gången jag träffade henne, minnet är dåligt just för att det var sista gången.
Jack: De ridpass som inte gått bra, där både han och jag varit okoncentrerade.
Högsta ni hoppat?
Borka: 60-70 cm bara, hon har kapacitet för såååå mycket högre!
Jack: Ett litet kryss på typ 30 cm x)
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?
Nej.
Hur ser din grimma till hästen ut?
Borka: Hon är ju inte "min" längre, men den jag hade på henne var blå :)
Jack: Det är ju tyvärr inte min häst, men han har en babyblå grimma tror jag (mycket smuts i vägen så ser inte...)
Hur ser sadeln ut?
Borka: Kommer inte ihåg, den va brun tror jag?
Jack: Svart, vet inte märket :P
Tränset-en?
Borka: Kommer faktiskt inte ihåg x)
Jack: Svart vanligt träns med remont-grimma
Favoritras: Andalusier faktiskt!
Färg på häst? Hmm, antingen riktigt kolsvart eller skimmel
Ridskola? Har väl ingen favoritridskola, men den bästa jag känner till är Ånestad (Marsab)
Häst/ponny? Ponny sålänge det bara går!

This or that
Stegra/bocka -Känns inte liiika läskigt, om det inte är halt eller så förstås...
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält - Bägge är lika härligt
Stor häst/ponny -Kommer alltid älska att rida Ponny!
Hjälm med ventilation/hjälm utan - Bryr mig faktiskt inte om det :)
Ridskor/ridstövlar - Skor att gå i, stövlar att rida i
Hjälm/väst
Sporrar/spö - Mest van vid spö, dock finns det dom som bör rida med sporrar istället :)
Rida själv/rida i grupp - Slipper känna sig uttittad..
Hoppning/dressyr -Älskar ju att hoppa, men pga hopprädsla får det bli dressyr :)

Hur många … har du?
Ridbyxor: 3, ett vitt par, ett par mörkblåa HorseHead och ett par brun/beig-rutiga från Hööks
Hjälmar: 2, likadana från Hööks
Ridskor: 4, ett par vinterkängor, 2 par stålhätta och 1 par vanliga
Ridstövlar: 1, med blinbling <3
Ridspön: Typ 4?
Sporrar: 1 par, dock är det försvunnet någonstans
Ridstrumpor: 3 par
Kavajer: 1, från Hööks

Hur många ... har du/din häst?
Schabrak: JAG har 2 par, Jack har hundratals... x)
Sadlar: Ingen (Jack är ju inte min)
Träns: Inget (Som ovan)
Benskydd: Inga (som ovan)
Grimmor: 2, en repgrimma och en rosa som är försvunnen

Tävling...
Har du tävlat i hoppning? Japp, klubbtävling haha
Har du tävlat i dressyr? Nej
Har du tävlat i fälttävlan? Nej
Har du tävlat i galopp? Nej
Har du tävlat i en annan gren? Nope
Har du ett par vita ridbyxor? Japp
Har du en tävlingskavaj? Japp
Har du en tävlingsskjorta? Nae
Har du ett vitt schabrak? Japp
Har du vita benlindor? Japp, fick ett par i Söndags (a'
Har du en blå/gulrosett? Think so
Har du en blå rosett? Ja
Har du en gul rosett? Ja
Har du en röd rosett? Ja
Har du en grön rosett? Ja
Har du en vit rosett? Ja
Har du en clear round rosett? Nae
Har du en annan sorts rosett? Nae

Kan du...
Knoppa? Kan kan jag, men snyggt blire inte...
Göra inbakad svansfläta? Nae
Sadla? Ja
Tränsa? Ja
Sätta på ett täcke? Ja
Kratsa hovarna? ja
Rykta? ja
Hoppa en bana? ja
Duscha en häst? ja.

Har du...
Skrittat? ja
Travat? ja
Galopperat? ja
Hoppat? ja
Haft gymkhana? ja
Lekar till häst? ja
Galopperat barbacka över ett sommarfält? Ja
Hoppat barbacka? Ja
Stått på en häst?
Ramlat av? Skapligt många ggr ja... x)
Suttit i damsadel? Ja
Travat i damsadel: Ja
Galopperat i damsadel? Nej
Suttit bak och fram på en häst? Ja
Suttit på en stegrande häst? Ja
Suttit på en bockande häst? Ja
Suttit på en skenande häst? Ja
Ridit ut i grupp? Ja
Ridit ut själv? Ja
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit? Ja
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Beror på hur man tänker

Har du ridit en... (Nu kommer jag inte ihåg exakt, så detta är väl vad jag kommer ihåg typ)
Arab? Ja
Shettis? Nae
Ardenner? Ja
Connemara? Ja
Korsning? Ja
Svensk ridponny? Ja
Gotlandsruss? Ja
Falabella? Nej
A-ponny? Kan ha
B-ponny? Tror så
C-ponny? Ja
D-ponny? Ja
Storhäst? Ja

Äger du (en/ett/flera)...
Pälsglans? Nae (Men Jack's ägare har)
Hovolja/hovfett? Nae
Flätgelé? Nae
Torrschampo? Nae
Hästschampo? Nae
Ryktsten? Ja
Rotborste? Ja
Ryktborste?: Ja
Ryktskrapa? Ja
Hovkrats? Ja
Mankam? Ja
Svansborste? Mja (en f.d hårborste som används till svansen)
Plastborste? Ja
Massageborste? Mja, en handske som man trär på handen som ger hästen massage :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#header a { color: #fff; text-decoration: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 0px; font-weight: normal; }